4.06.2014

Płacz, spanie, sen

DZIDZIUŚ, NIE PŁACZ

Kochanie, nie płaz, tak często mówiłam do mojej Kasi, kiedy jeszcze była małym dzieckiem ( dla mnie zawsze będzie mała).

 Jak uspokoić maluszka do roku ? Czasem nawet lepiej mi udawało się,  niż teraz, kiedy ona już ma wprawie 3 lata.
Porady pomogą, jeżeli maluszek nie jest:
- głodny,
- pieluszka sucha
- nie jest chory i nie ma inne dolegliwości

W momencie  płaczu, pomagało,
kiedy:
- biorę na ręce, przytyłam, kołyszę i rozmawiam. Parę sekund i już uśmiecha się;
- czasem owijałam kocykiem, to jej przypominało wygodny brzuszek mamy,
- śpiewam piosenki,
- albo po prostu odwracałam jej uwagę, ta metoda i teraz działa na moją Kasię.

Dla mnie zawsze było ważne nie zostawiać dziecka, kiedy płacze, a tym bardziej nie zostawiać jej w taki moment samą, bezradną i płaczącą. Kasia wiedziała, że zawsze kiedy potrzebuje rodziców- jesteśmy. Słuchajcie i usłyszycie swoje dziecko, niezależnie od wieku.

Brak komentarzy :